پیگیری بسته پستی که نرسیده!

اطلاع از علت نرسیدن مرسوله پستی یکی از مهمترین دغدغه ها و سوالات آنلاین شاپ ها و مشتریانی است که به صورت اینترنتی خرید می کنند. امروزه از جزئی ترین امور زندگی روزمره مانند خرید از سوپرمارکت و یا کرایه تاکسی تا امور کلان تر مانند برگزاری اجلاس های مهم و اخذ قراردادهای کاری به وسیله اینترنت انجام می شود.

در سال های اخیر افراد بسیاری به دلیل ضیق وقت و شلوغی های شهری ترجیح می دهند خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. متاسفانه ممکن است در موارد اندکی برخی از بسته های پستی با تاخیر برای گیرنده ارسال شود و یا حتی هرگز به دست او نرسد. علت نرسیدن مرسوله پستی می تواند به موارد متعددی بستگی داشته باشد. برای اینکه خرید پستی بهتری را تجربه کنید، بهتر است درخصوص علت تاخیر در ارسال مرسوله های خود آگاه باشید.

علت نرسیدن بسته های پستی

چه مشتری باشید و چه صاحب کسب و کار، در زمان ارسال بسته دغدغه رسیدن هر چه سریع تر آن را خواهید داشت.  معمولا بسته های پستی معمولی حداکثر ظرف یک هفته به دست مشتری خواهند رسید. در برخی از موارد ممکن است مرسوله پستی در زمان مقرر به دست مشتری نرسد. این رخداد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به شایع ترین دلایل نرسیدن مرسوله پستی اشاره خواهیم کرد:

·       مفقود شدن بسته

متاسفانه سالانه بسیاری از بسته های پستی در حین فرآیند حمل و انتقال بسته مفقود می شوند. در چنین شرایطی مشتری می تواند پس از اطلاع از گم شدن بسته از مرکز  پست شکایت کند. اداره پست در زمان تحویل بسته ها مبلغی را به عنوان بیمه از فرستنده دریافت می کند؛ بر این اساس موظف است درصورت مفقود شدن مرسوله، وضعیت آن را پیگیری کند و در صورت  عدم رسیدن به نتیجه، مبلغی را به عنوان غرامت به مشتری پرداخت کند.

·     سهل انگاری ماموران

بر اساس قانون کار و رفاه اجتماعی کلیه کارمندان ادارات می بایستی نسبت به جایگاه و وطیفه خود مسئولیت پذیر باشند. متاسفانه در مواردی با پیگیری مشتریان شاهد این بوده ایم که برخی از کارمندان ادارات پستی در انجام وظیفه خود سهل انگاری می کنند و بسته های مشتریان را با تاخیر زیاد تحویل می دهند.

·       وضعیت راه ها

علت نرسیدن مرسوله پستی می تواند مربوط به شرایط خاص آب و هوایی باشد. برای مثال در فصل زمستان که بیشتر جاده های کشور برفی هستند، شرایطی رانندگی پر ریسک و زمان بر تر است. همچنین در شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله نیز ممکن است برخی از جاده های کشور بسته شوند. در چنین شرایطی ممکن است بسته های پستی با تاخیر برای گیرنده ارسال شوند.

عدم حضور گیرنده

ممکن است مامور پست در زمان مقرر برای تحویل مرسوله در محل گیرنده حاضر شود اما کسی در محل حضور نداشته باشد. در چنین شرایطی بسته به اداره پست منطقه مرجوع داده می شود، سپس طی اطلاعیه ای از گیرنده تقاضا می شود تا در روز و ساعت مشخصی به محل مربوطه مراجعه کرده و بسته خود را تحویل بگیرد.

ثبت سفارشات پستی از مجموعه دانا حمل

در صورت نرسیدن و یا گم شدن بسته های پستی چه باید کرد؟

درصورتی که بسته پستی شما تاخیر غیر معقولی دارد و از طریق پیگیری کد مرسوله نیز به نتیجه نرسیدید، می توانید علت نرسیدن مرسوله پستی را از طریق پست پیگیری کنید. پس از اعلام مفقودی امکان شکایت از پست برای افراد وجود دارد. پس از ثبت شکایت، پست بسته شما را ارزش سنجی می کند. پس از ارزش سنجی اداره مورد نظر موظف به پرداخت هزینه تا سقف 650 هزار تومان است.

چگونه از نرسیدن بسته های پستی جلوگیری کنیم؟

در راستای یافتن پاسخ برای علت نرسیدن مرسوله های پستی، اگر به دنبال این هستید که بسته شما با کمترین میزان ریسک به دست شما برسد و تا اندازه زیادی از مفقود شدن و یا اشتباه در ارسال در امان بماند، بهتر است موارد زیر را در هنگام ارسال بسته در نظر داشته باشید:

·       آدرس درست

پیش از ارسال مرسوله از صحت آدرس ثبت شده گیرنده بر روی بسته اطمینان حاصل کنید.

·       انتخاب شرکت لجستیکی مناسب

برای ارسال مرسوله ها شرکت لجستیکی معتبر و متعهدی را انتخاب کنید.

·       پیگیری از طریق کد رهگیری

برای اطلاع از وضعیت بسته خود بهتر است وضعیت آن را از طریق کد رهگیری مرسوله بررسی کنید.

مزایای ارسال بسته ها با استفاده از دانا حمل

یکی از راه هایی که می توانید برای ارسال سریع و ایمن بسته های خود انتخاب کنید، کمک گرفتن از موسسات پستی معتبر و باسابقه است. مجموعه دانا حمل با هدف ارائه خدمات لجستیکی و پستی به فروشگاه های اینترنتی، فعالیت خود را در سال 1395 آغاز کرد. این مجموعه در تلاش است تا بسته های پستی متقاضیان را در زمانی کوتاه، با قیمت مناسب و کاملا سالم به مقصد برساند. در حال حاضر مجموعه دانا حمل در تهران و مراکز استان ها خدمات خود را به مشتریان عرضه می کند.

بسته بندی مرسوله های پستی در این مجموعه با رعایت تمامی استاندارد ها انجام می شو تا بسته موردنظر به صورت سالم و بدون آسیب های احتمالی به دست مشتریان برسد. از دیگر مزایای دانا حمل می توان به قابلیت پرداخت درب منزل آن اشاره کرد. این ویژگی سبب اعتماد مشتریان از خرید اینترنتی می شود.

دانا حمل از قابلیت جالبی به نام درب به درب برخوردار است. در این روش بسته های پستی در محلی که فرستنده مشخص می کند دریافت شده و دقیقا در محل گیرنده تحویل داده می شود. در روش درب به درب تنها یک واسطه بین فرستنده و گیرنده وجود دارد، به همین دلیل امکان مفقود شدن، آسیب به بسته و اشتباه در ارسال به حداقل می رسد.

با خیال راحت سفارشتو ثبت کن!

گسترش اینترنت سبب نفوذ آن در تمامی ابعاد زندگی انسان ها شده است. این روزها استقبال از خرید اینترنتی به اوج خود رسیده است، به همین دلیل لازم است کیفیت خدمات پستی نیز ارتقا پیدا کند.

امکان مفقودی مرسوله و یا نرسیدن آن به دست گیرنده اندک است اما بازهم احتمال آن وجود دارد. همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، علت نرسیدن مرسوله پستی می تواند به عوامل متعددی وابسته باشد. برای جلوگیری از این رخداد، لازم است تمامی اطلاعات گیرنده را به درستی وارد کنید و با استفاده از کد پیگیری، از وضعیت لحظه ای مرسوله خود آگاه شوید. آنلاین شاپ ها نیز می توانند برای اطمینان از کیفیت ارسال بسته ها، مرسوله های خود را از طریق موسسه های معتبر و متعهد مانند داناحمل برای مشتری ارسال کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم