بررسی و معرفی بهترین سایت های B2B 

روزانه بسیاری از افراد، نیازهای مختلف خود را از طریق خرید از فروشگاه ها و مراکز مختلف، برطرف می نمایند. این فروشگاه ها و مراکز نیز به نوبه خود، محصولات مورد نیاز برای فروش را از تامین کننده ای دیگر خریداری کرده اند. در واقع، هر محصول قبل از تحویل به مشتری اصلی، بین چند بنگاه تجاری، دست به دست می شود. به این نوع تجارت در بین چند بنگاه، تجارت B2B می گویند. در این مقاله ابتدا توضیحات کاملی را در مورد تجارت B2B به شما ارائه خواهیم داد و سپس به معرفی بهترین سایت های B2B خواهیم پرداخت. اگر شما هم می خواهید اطلاعات خود را در زمینه این نوع تجارت افزایش دهید، تا پایان با ما همراه باشید. تجارت B2B، تجارتی است که در آن دو بنگاه تجاری با همدیگر به داد و ستد می پردازند.

تجارت یا کسب و کار B2B چیست؟

کالایی مانند کارت گرافیک کامپیوتر را در نظر بگیرید. کارت های گرافیک، ابتدا توسط شرکت سازنده، تولید می شوند و سپس یک خریدار عمده، آنها را خریداری می کند. این خریدار، کارت های گرافیک را به تمامی خرده فروش ها در سراسر کشور می فروشد. در نهایت، فروشگاه های خرده فروش نیز، کارت های گرافیک را در بازار عرضه می کنند.

در این حالت، از زمان تولیدِ یک کارت گرافیک تا رسیدن آن به دست مشتری اصلی، چند بنگاه تجاری به عنوان واسطه عمل می کنند. هر کدام از این بنگاه ها، قیمت کارت گرافیک را به منظور کسب سود، تا حدی مشخص افزایش می دهند و به مشتری بعدی می فروشند. به این نوع تجارت در بین چند بنگاه، تجارتِ B2B گفته می شود.

عوامل مختلفی در موفقیت یک تجارتِ B2B موثر است. برخی از این عوامل عبارتند از؛ دریافت سود کمتر از فروش، وفاداری، شهرت، تحویل به موقع کالا و…

معرفی بهترین سایت های Business to Business

سایت های b2b

کسب و کار های بسیاری در جهان، با مشکل کمبود میزان فروش مواجه هستند. این مشکل معمولا به دلیل ناشناخته بودن کسب و کار ها به وجود می آید. یکی از راه های افزایش میزان فروش در این نوع کسب و کارها، استفاده از خدمات سایت های B2B است.

این سایت ها محصولاتِ کسب و کار شما را به مشتریان واقعی در سراسر جهان معرفی می کنند و از این طریق، میزان فروش محصولات را افزایش می دهند. در ادامه این مقاله، به معرفی بهترین سایت های B2B خواهیم پرداخت. این سایت ها عبارتند از:

  1. معرفی بهترین سایت های B2B: دی اچ گیت

اولین سایتی که در مبحثِ معرفی بهترین سایت های B2B به آن خواهیم پرداخت، دی اچ گیت نام دارد. مقر اصلی این سایت در چین واقع شده است. دی اچ گیت به تولید کنندگان اجازه می دهد تا محصولات خود را در این سایت معرفی و به فروش برسانند. البته، شما از طریق این سایت می توانید محصولات مرغوب چینی را نیز به صورت عمده خریداری نمایید. در حال حاضر، شرکت دی اچ گیت، در کشور هایی مانند هند، آمریکا، فیلیپین و امارات، نمایندگی فعال دارد.

  1. معرفی بهترین سایت های B2B: علی بابا

دومین سایتی که در مبحثِ معرفی بهترین سایت های B2B به آن خواهیم پرداخت، علی بابا نام دارد. علی بابا را می توان بزرگ‌ترین سایت B2B در جهان دانست. زبان اصلی این سایت چینی است اما سایر زبان های مشهور جهان مانندِ انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی و… را نیز پشتیبانی می کند.

میزان فروش علی بابا در سال 2012، بیش از 170 هزار میلیون دلار بود. این مقدار در مقایسه با میزان فروش سایت های معروفی مانند آمازون یا ایندیا مارت، بسیار بیشتر است. کسب و کار های ناشناخته می توانند با فروش محصولات خود در سایت های B2B، میزان فروش شرکت خود را افزایش دهند.

  1. معرفی بهترین سایت های B2B: آمازون

سومین سایتی که در مبحثِ معرفی بهترین سایت های B2B به آن خواهیم پرداخت، آمازون می باشد. موسس این سایتِ B2B، شخصی به نام جف بزوس است.

سایت آمازون، به کاربران اجازه می دهد تا محصولات خود را در بستر سایت به فروش برسانند و از این طریق، بِرند خود را به جهانیان معرفی کنند. در حال حاضر، سایت آمازون در 15 کشور جهان فعالیت می کند و محصولات مختلفی را به فروش می رساند. پرداخت هزینه خرید کالا در سایت آمازون نیز از طریق پروتکلی امن انجام می شود و به همین دلیل مشتریان می توانند با خیال راحت، از طريق مستر کارت یا ویزا کارت، اقدام به خرید از این سایت نمایند.

  1. معرفی بهترین سایت های B2B: ایندیا مارت

چهارمین سایتی که در مبحثِ معرفی بهترین سایت های B2B به آن خواهیم پرداخت، ایندیا مارت نام دارد. مقر اصلی این سایت در هند واقع شده است. ایندیا مارت از لحاظ میزان فروش در هند، رتبه اول را در اختیار دارد و در جهان نیز دومین تجارت B2B پر فروش می باشد. میزان فروش محصولات مختلف از طریق این سایت در سال 2015، بیش از 200 میلیون روپیه بوده است. علی بابا، آمازون، ایندیا مارت و دی اچ گیت، از جمله سایت های معروف و معتبر در زمینه تجارت B2B می باشند.

  1. معرفی بهترین سایت های B2B: شرکت  Eworld Trade

پنجمین سایتی که در مبحثِ معرفی بهترین سایت های B2B به آن خواهیم پرداخت، Eworld Trade نام دارد. این سایت، تازه تاسیس می باشد اما سرعت پیشرفت آن تا به امروز، بسیار بالا بوده است. در سایت Eworld Trade، برای فروش هر محصول، فروشنده های مختلفی وجود دارند. شما می توانید قیمت های مختلف یک محصول را با همدیگر مقایسه کرده و از فروشنده ای که کمترین قیمت را پیشنهاد می دهد، اقدام به خرید نمایید.

  1. معرفی بهترین سایت های B2B: شرکت Trade Wheel

آخرین سایتی که در مبحثِ معرفی بهترین سایت های B2B به آن خواهیم پرداخت، Trade Wheel نام دارد. ویژگی منحصر به فرد این سایت، پوشش صنایع مختلف است. شما می توانید محصولات مربوط به هر صنعتی که در آن فعالیت می کنید را در سایت Trade Wheel به فروش برسانید و از این طریق به کسب درآمد بالایی برسید.

البته این سایت، بین فروشندگان مختلف یک محصول، فضایی رقابتی را به وجود می آورد. این موضوع بدین معنی است که تنها صنایعی می توانند در Trade Wheel موفق باشند که محصولات خود را با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه می دهند.

همچنین میتوانید این مقاله را مطالعه فرمایید: راه پیش رو برای زنجیره های تامین

سخن پایانی

در این مقاله، ابتدا مفهوم تجارت B2B را به شما توضیح دادیم و سپس به معرفی بهترین سایت های B2B پرداختیم. این سایت ها بستری بسیار مناسب برای بِرَند هایی هستند که می خواهند میزان فروش خود را افزایش دهند و در جهان شناخته شوند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم